čtvrtek 22. srpna 2013

Opera podruhé...

V minulém příspěvku jsem se rozepisoval o nově vydané Opeře 15 (dříve next). Obával jsem se o budoucnost tohoto norského internetového prohlížeče a pomalu se loučil jak s klasickou Operou verze 12.15 tak i s verzemi následujícími. Silně jsem uvažoval nad tím, že Operu přestanu používat. Hledal jsem tedy jiný prohlížeč, který by splňoval mé požadavky (záložky, gesta myší, uživatelské úpravy rozhraní, atd.). Našel jsem málo známý prohlížeč Maxthon 4, který se mi na první pohled zalíbil. Měl všechny potřebné funkce a i něco navíc. Obsahoval cloud, do kterého je možné ukládat stažené soubory a ve kterém je uloženo i nastavení prohlížeče se všemi záložkami a otevřenými panely. Existuje i Maxthon pro systém Android jenž obsahuje většinu důležitých funkcí ze svého většího desktopového bratra.

Maxthon jsem tedy nasadil jako svůj hlavní prohlížeč a byl jsem s ním naprosto spokojen. Postupem času jsem ale přicházel na jeho nedostatky. Hlavním negativem se ukázala být nestabilita a strašná pomalost. Nebyl nestabilní v tom smyslu, že by aplikace padala, to ne. Nerozuměl si ale s googlovským vyhledávačem, se kterým často odmítal spolupracovat. Stránka se prostě zasekla a při kliknutí na tlačítko vyhledávání se nestalo vůbec nic. Dále mu často přestávaly fungovat nejrůznější klávesové zkratky. Jeho rychlost byla při srovnání s ostatními prohlížeči také velmi tristní.

Byl jsem přesvědčen, že si na tyto nedostatky zvyknu a Maxthon budu dál používat. Vydržel jsem to necelé tři měsíce...

Včera jsem objevil článek o té slavně neslavné nové Opeře 15, která začala podporovat rozšíření a doplňky, a to nejen své vlastní "operácké", ale i z prohlížeče Chrome, který je znám svým obsáhlým katalogem nejrůznějších rozšíření, která povyšují obyčejný osekaný prohlížeč do nových dimenzí. Rozhodl jsem se, že dám Opeře znovu šanci. Nainstaloval jsem jí, přidal pár pro mne důležitých doplňků a začal používat. Nenarazil jsem zatím na žádné větší omezení, které by mi opět Operu smazalo z počítače. Celé prostředí je jednoduché, svižné a stabilní.

Opera 15 se opět stala královnou a nejpoužívanější aplikací mého PC. Byla jí celých dlouhých 8 let (pouze s touto nedávnou tříměsíční přestávkou) a bude jí nadále.

Promiň Opero, že jsem Ti nevěřil. Pouze jsem se zalekl Tvého nového kabátu a zeštíhlení. Jsi pro mne i nadále hlavním oknem do světa internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat